<آذر 1387 - عشق و عاشقی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عشق و عاشقی
دوشنبه 87 آذر 18 ساعت 10:51 عصرچگونه برای شوهر خود همسر خوبی باشیم

همسر شوهرت باش نه مامانش

همسران

 نیاز خانمها چیست؟ و با آنها چگونه برخورد کنیم. نیاز آقایان چیست؟ و با آنها چگونه برخورد کنیم.

اولین نیاز آقایان: لطفاً همسر شوهرت باش نه مامانش چون آقایان دوست ندارند مثل بچه ها با آنها  برخورد کنید. مثلاً  1- به نیت کمک، کارهای شخصی مرد را انجام می دهند . 2- با جمله ها بازی می کنند تا از کلام او نگفته ها را بشنوند. 3- خانمها فکر می کنند آقایان فراموشکار، کم حافظه و بیحوصله اند. 4 -خانمها آقایان را نکوهش می کنند .

 5- خانمها یک کارهایی را خودشان به عهده می گیرند و فکر می کنند آقا نمیتواند. دائم اشتباهات آقایان را به آنها گوشزد می کنند.

 خانم ها بهتر است از توانمندی شوهرشان با آنها صحبت کنند آنها را سرکوب نکنند. کارهایی که خود آقایان می توانند انجام بدهند برایشان انجام ندهید. بگذارید خودشان انجام بدهند . به آنها امر و نهی نکنید به آنها دستور ندهید . به آنها اعتماد کنید از همان کودکی . هر کاری که مامان بازی بوده را نسبت به شوهرتان انجام ندهید.

 

آقایان نیاز به استدلال و تفکر دارند. وقتی آقایان ذهن درگیری دارند دوست دارند در تنهایی فکر کنند. مزاحم آنها نشوید رهایشان کنید. مردها تشنه ، و محتاج تشکرند نیاز دارند که از آنها تشکر شود خانم ها دو جا این کار را نمی کنند 1- وقتی کار کوچکی است. 2- وقتی وظیفه شان را انجام بدهند.  آقایان نیازمند تعریف وتمجید هستند یعنی وقتی کاری انجام می دهند بگویید آفرین.

خدا به پیغمبر می گوید : می دانی من هستی را خلق نکردم مگر به خاطر تو می دانی تو و هستی را خلق نکردم مگر برای علی و می دانی تو و هستی و علی را خلق نکردم مگر به خاطر فاطمه . اگر فاطمه نبود هیچکدامتان را خلق نمی کردم هستی طفیلی یک زن است .

خانمها : محدوده حرف زدنتان را مشخص کنید آقایان زمانی به شما دل می دهند که بتوانند روی حرفتان تمرکز کنند. اگر نگویید هدفتان از ، محدوده حرف زدنتان چیست آقایان صحبت نمی کنند . اگر هدف و زمان و حدود را مشخص کنید آقایان با شما حرف می زنند . اگر همیشه به آنها زمان بدهید حاضرند حرفتان را گوش کنند. " به او بگویید 5 دقیقه می خواهم یک جریانی را تعریف کنم" . مردها باید مورد تأیید قرار بگیرند اگر خواستند کاری انجام بدهند به آنها نگویید نه ، به آنها بگویید تو می توانی تو توانایی آن راداری.

وقتی مرد می خواهد کاری انجام بدهد او را تأیید نکنید. تکذیب هم نکنید. مخالفت هم نکنید. چون مخالفت دردسر سازمی شود. مردها باید از جانب خانمها مورد قدر دانی قرار بگیرند. حداقل روزی یکبار به آنها بگویید از اینکه تو همسر منی خوشحالم یا اینکه تو فوق العاده ای .

 

وقتی بچه به دنیا می آید در معرض توجه مرد هم قرار می گیرد. به او بگویید من خیلی خوشحالم که تو اینقدر بچه مان را دوست داری . آقایان دوست دارند خانمها احساساتشان را بروز دهند . خانمها دوست دارند به آنها خوش بین باشید.  آموزش ها یاد داده که با هم رقابت کنیم ولی خانمها دوست دارند که با هم همکاری کنید . آموزش ها یاد داده که آقایان مستقل باشند ولی خانمها دوست دارند بعضی وقتها به آنها احساس نیاز کنید .

 

نکاتی در مورد خانمها :

پیامبر (ص) می فرمایند: من از دنیای شما 3 چیز را بیشر دوست دارم 1- عطر و بوی خوش 2- زن.  3- نماز که نور چشم من است . هر دستگاهی که پیچیده تر باشد حساسیتش بیشتر است پیچیدگی خانمها در مقایسه با آقایان مثل کامپیوتر در مقایسه با ماشین حساب است لطمه پذیری و صدمه پذیری خانمها بیشتر است چون خانمها پیچیده تر هستند. برخورد با آنها حساس تر نکات و ظرافتهای بیشتری باید در مورد آنها رعایت شود. 

خانمها مثل موج هستند گاهی در اوج انرژی گاهی فروکش کرده و آرام.

نیاز خانمها:

خانم ها به درک و توجه نیاز دارند. جنس زن نیاز دارد که با او رفیق و صمیمی باشی او را ببینید، رای و نظرش برای شما مهم باشد خواسته هایش مهم باشد. به حرفهایش بها بدهید. در این صورت خانم متوجه می شود درکش کردی . برای همه چیز از دختر و همسرتان تشکر کنید و از آنها تعریف کنید . "مثلاٌ اگر تو نبودی من اینقدر رشد نمی کردم". خانمها نیاز به درک و توجه دارند . خانمها مثل موج هستند گاهی در اوج انرژی گاهی فروکش کرده و آرام. از جمله های خوب برای خانمها استفاده کنید مثل خدا تو رو از آسمون فرستاده . تو خوبی مثل فرشته ها .

 

یک سری جملات هست که خانمها میل به شنیدن ندارند( جند بار در مورد این موضوع صحبت کنیم ما که مثلاٌ در موردش به توافق رسیده بودیم نمی خوای دست از سر این موضوع برداری بازم شروع کردی، آرام باش، سخت نگیرو....).  آقایان، از جزئیات ذهنتان با خانمها صحبت کنید در مورد همه مسائل با خانمها صحبت کنید . مثلاٌ ا گر مشکلی در کارتان هست بگویید . نگذارید خانمها مثل کارآگاه از زیر زبانتان بکشند خودتان بگویید نظر آنها را در مسائل مختلف جویا شوید. خانمها می خواهند شنیده بشوند نه اینکه آقایان دائم برای آنها صحبت کنند باید بیشتر به آنها گوش کنید.

فضای احترام را به خانه هایتان وارد کنید . آقایان، طوری خانمتان را صدا کنید که انگار مال شماست. همسرم ، دسته گلم ، عزیز دلم .

خانمها از آقایان قوت قلب می خواهند به آنها بگویید همیشه پشت آنها هستید. دل آنها را خالی نکنید. حتی به شوخی . خانم ها به مرد مقتدر نیاز دارند یعنی مسئولیت پذیر باشید و تعهد بیشتری به زن و بچه داشته باشید . خانم ها به شدت بر زمان مسلط اند و بسیار به مناسبت ها اهمیت می دهند. آقایان، مناسبت های خاص را در تقویمتان بنویسید. نیاز به امنیت دارند از آنها انتقاد نکنید احساس نا امنی می کنند . آقایان، مراقب جزئیات رفتارشان باشند.

 

وقتی با خانم ها حرف نزنید و مبهم باشید و به خانم ها توجه نکنید. وقتی دائم از آنها انتقاد کنید وقتی نسبت به مناسبت ها فراموش کارید. وقتی رفتارتان با خانمها سرد است . وقتی نمی گویید چرا عصبی هستید و مشکل دارید. وقتی به خانمها گوش نمی کنید . وقتی از نیازهایشان غافلید، موجب نا آرامی خانمها می گردد. توجه داشته باشید که همه چیزها و احتیاجاتی که خانم ها دارند آقایان هم دارند و همه احتیاجات و نیازهایی که آقایان دارند خانمها هم دارند. گر چه بعضیهایشان مخصوص همان گروه است. تفکیک نیازها فقط برای این بود که مشخص شود نیاز آقایان به چه بیشتر است و نیاز خانم ها به چه چیز.


متن فوق توسط: عاشق معشوق نوشته شده است| نظرات عشاق دیگر ( نظر)
چهارشنبه 87 آذر 13 ساعت 9:4 عصرقواعد دوست داشتن
زندگی زوجین مانند یک بازی است که مهره های آن دائم در حال جابه جایی هستند. در بهترین حالت آن دو نفر مانند چراغ مه شکن هستند و راه یکدیگر را روشن می کنند. همچنین نقاط ضعف هم را آشکار می کنند که موجب رشد دو طرف و پایداری علاقه می شود اما این تعادل را چگونه می توان حفظ کرد؟ خیلی ساده و با رعایت قواعد بازی می توان این کار را انجام داد. مهمترین قواعد دوست داشتن که برگرفته از سایت تبیان است به قرار زیر می باشد. اولین نکته ای که باید مد نظر داشت این است که هنگام صحبت با همسر خود توجه داشته باشید که زمان و مکان صحیحی را انتخاب کرده اید. نباید با طعنه یا خشونت صحبت کرد. احساسات خود را هنگام گفتگوهای منطقی زیاد به بازی نگیرید. از گله کردن بپرهیزید. به یک توافق برسید. تشویق و تحسین در زندگی های موفق نقش بسیار مهمی برعهده دارند.
-خود را دوست بدارید: کسی که اعتماد کافی به خود ندارد نمی تواند از احساسات طرف مقابل به درستی قدرشناسی کند. به این ترتیب موفق می شوید که دست از کار کردن مانند سیندرلا بردارید. این در صورتی است که خود را به درستی ارزیابی نکرده باشید. برنامه خود را تغییر دهید. شعارتان این باشد «بهترین چیزها برای خودم»! برای خود چیز تازه ای بخرید، به سینما بروید. کسی که با خودخواهی به برآورده کردن خواسته ها و اهداف خود بیندیشد، نتیجه عکس آن را می گیرد. علاقه به خود در اثر ارتباط عاطفی و روحی با «همسر» به دست می آید، نه در حل کردن مشکلات به تنهایی.
- مسئولیت خود را برعهده بگیرید: هر کس طراح خوشبختی خود است. به این ترتیب موفق می شوید; اگر فکر می کنید خوشبختی در دوستی خود به خود به وجود می آید، در اشتباه هستید. علاقه هم مانند یک غذای لذیذ باید درست شود. فعال شوید! دوستی ایده آل محصولی از عقاید، اهداف و همکاری است. باید سوال زیر را برای خود مطرح و آن را حل کنید، آیا اصلا به زندگی زناشویی علاقه ای دارید؟ همسر شما باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ در کجا می توانید او را بیابید؟ و هنگامی که او را یافتید باید بین واقعیت و تصورات خود تعادلی برقرار کنید.
- به خود وقت بدهید: زن و شوهر باید با صرف وقت و صبر زیاد، نخ های زندگی خود را به هم گره بزنند، به این ترتیب موفق می شوید که زندگی زناشویی خود را خانه ای ببینید که باید آن را بسازید و عشق یکی از مصالح اصلی آن است. برای این که ساختمان محکم ساخته شود، باید پایه های محکمی برای آن بریزید. شما باید برای کشیدن نقشه و پیاده کردن آن در ساختن این خانه آرامش و زمان زیادی صرف کنید. این موضوع در مورد ارتباط دو نفر هم صدق می کند.اگر شما برای رسیدن به علاقه ای عمیق، عجله به خرج دهید، در خاتمه چیزی به دست خواهید آورد که فقط شبیه یک ارتباط است. اما معلوم نیست که این ارتباط در مواقع بحرانی هم دوام پیدا کند، بنابراین در بیان نظرات خود و پذیرفتن نیازهای طرف مقابل رک و صریح باشید.
- بر ترس های خود غلبه کنید: آیا گمان می کنید که رشد، تکامل و سرزندگی در درازمدت جایی در زندگی زناشویی شما نخواهد داشت؟ دوستی واقعی، رد و بدل کردن دائمی افکار است. به این ترتیب موفق می شوید که لیستی از مسائل مهم تهیه کنید. ترس های خود را بشناسید. شما در کجا جلو خود و همسر خود را می گیرید و مانع پیشرفت رابطه می شوید؟ چه چیزی موجب رنجیدگی شما می شود؟ در چه مواردی می توانید با گذشت باشید؟ با همسر خود صحبت کنید که چگونه می توان با موانعی که در ارتباط شما وجود دارد، مبارزه کرد؟
- از کلمات صحیح استفاده کنید: لحن صحبت در یک ارتباط زناشویی نقش مهمی دارد. پس از سپری شدن دوران اولیه زندگی، باید با همسر خود گفتگوهای زیادی داشته باشید تا بتوانید یکدیگر را بهتر درک کنید. هنگام صحبت با همسر خود توجه داشته باشید که زمان و مکان صحیحی را انتخاب کرده اید. نباید با طعنه یا خشونت صحبت کرد. احساسات خود را هنگام گفتگوهای منطقی زیاد به بازی نگیرید. از گله کردن بپرهیزید. به یک توافق برسید. تشویق و تحسین در زندگی های موفق نقش بسیار مهمی برعهده دارند. برای هر انتقاد باید 5 نکته مثبت را هم در نظر بگیرید.
- رفتاری قاطع و در عین حال منصفانه داشته باشید: آیا شما در بن بستی قرار دارید و نمی دانید چگونه باید از آن خارج شوید؟ همواره در زندگی زناشویی وضعیت هایی وجود دارند که با توافق دو طرفه، هیچکس احساس مغبون شدن نمی کند. به این ترتیب موفق می شوید. اولین قدم «قبول داشتن همسر» است. بعد باید نتیجه مورد نظر خود را تعیین کنید. همواره در تمام مسائل توافقی وجود دارد که هر دوطرف را راضی کند.
- در تغییرات با یکدیگر همکاری کنید: هیچ چیز ثابت نیست. در زندگی زناشویی تغییرات غیر قابل اجتناب هستند. تغییر شغل، تولد فرزند و ... مسائلی هستند که زن و شوهر باید با هم بر آن غلبه کنند. انعطاف پذیری علاوه بر این که یکی از پایه های مهم زندگی است، یکی از مهمترین خصوصیات افرادی است که برخورد بهتری در حل مشکلات دارند. پذیرفتن تغییرات با انعطاف پذیری یعنی وداع با چیزهایی که در گذشته وجود داشته است. تغییرات همواره موجب تغییر روند بازی می شوند. حال باید رفتاری جدید در پیش گرفت. تغییرات سه مرحله دارند:
الف- هنوز همه چیز آشناست وهر کس می داند چه باید بکند.
ب- چیزهای آشنا شروع به از بین رفتن می کند و حال باید فعال بود.
ج- هر یک از افراد خانواده در چارچوب تغییر مورد نظر، خود را تطبیق می دهد.
- جمع بندی رابطه: همانطور که اتومبیل خود را نزد تعمیرکار می برید، باید از رابطه خود هم مراقبت به عمل آورید. کنترل دائمی ارتباط موجب حل راحت تر مشکلات و اختلافات احتمالی می شود. به این ترتیب موفق می شوید که هر روز کاملا آگاهانه برای همسر خود وقت بگذارید. از او بپرسید که روز خود را چگونه گذرانده است و به چه فکر می کند. ارتباط مانند یک باغچه است، باید از آن مراقبت کرد، در غیر این صورت پژمرده می شود.
- ارتباط خود را تازه و شاداب نگه دارید: راز داشتن ارتباط خوب و درازمدت این است که دائم به آن رسیدگی کنید. به این ترتیب موفق می شویدکه گاهی اوقات او را به طرز مطبوعی غافلگیر کنید. به پیک نیک بروید، تا جایی که امکان دارد با هم بخندید. اتفاقاتی را به خاطر بیاورید که هر دو در آنها نقش داشته اید. در برخی موارد موضوعات کوچک را همواره رعایت کنید. بعضی از این مسائل همیشه ثابت مانند لنگری هستند که کشتی احساسات را در دریای توفان نگه می دارند و شما را به آرامش می رسانند.
- آرامش خود را حفظ کنید: باید کاملا آگاهانه قواعدی را رعایت کنید، زیرا زمانی می رسد که شما به زندگی روزمره خود باز می گردید. به این ترتیب موفق می شوید که هویت همسر خود را بپذیرید این هنر بزرگی است که هویت همسر خود را بپذیرید و به آن احترام بگذارید و درعین حال خود را هم فراموش نکنید. به ایده آل های خود وفادار بمانید و ارتباط خود را با دوستانتان قطع نکنید.
متن فوق توسط: عاشق معشوق نوشته شده است| نظرات عشاق دیگر ( نظر)
ول اینکه آقایون به دنبال علایق عشقی هستند. ممکن است برای خیلی از خانم
ها تعجب برانگیز باشد اما آقایون دوست دارند که عاشق کسی شوند و در مقابل
کسی عاشقشان شود. مشکل اینجاست که خیی از خانم ها خیلی سرد و بی احساس
برخورد میکنند. پیدا کردن یک زن دوست داشتنی و مهربان کار ساده ای نیست و
کاملاً پیداست که آقایون تلاش زیادی برای این منظور میکنند.
آقایون
به دنبا زنی هستند که برای آنها جذابیت داشته باشد. خانم ها از اینکه می
بینند آقایون اینقدر سطحی و ظاهربین هستند دلسرد می شوند، اما مراقب
باشید. همه ی آقایون به دنبال زنی که مثل مانکن ها راه برود و 40 کیلو
وزنش باشد نیستند. آنها زنی را می خواهند که خودش از ظاهرش احساس غرور
کند. همه ی آقایون دوست دارند که دوست دخترشان خوش قیافه و جذاب باشد، من
که مردی را نمی شناسم که این را نخواهد.
آقایون به دنبال زنی هستند
که قابل اطمینان و وفادار باشد، کسی که بتوانند به او اعتماد کنند و هر
موقع مشکل داشتند کمکشان کند. شاید ناراحت شوید، اما برخی از زنها قابل
اطمینان و وفادار نیستند. آقایون هیچوقت نمی توانند بیوفایی و خیانت زنشان
را ببخشند و شدیداً دنبال کسی هستند که بتوانند به او اطمینان کنند.
آقایون
می خواهند که خانه و خانواده تشکیل دهند و دنبال زنی هستند که برای شریک
شدن با او در زندگی خانوادگی مناسب باشد. زنانی که شیوه زندگی اجتماعی
خوبی دارند برای این زمینه مناسبترند چون می توان برای ادامه روابط دراز
مدت روی آنها حساب کرد.
آقایون دنبال زنانی هستند که ملایم و مهربان
باشند چون یکی از مهمترین ویژگی های مادر شدن است. منظورم این نیست که
آقایون نیاز به مادری دارند با اینکه خیلی از آنها هم اینطور هستند.
منظورم این است که آنها دنبال کسی هستند که بتواند مادر خوب و مهربانی
برای فرزندانشان در آینده باشد.
آقایون دنبال زنی هستند که شوخ طبع
باشد. خانم ها معمولاً دربرخورد با شوخی های آقایون خیلی جدی  هستند یا
ناراحت می شوند. تعداد خانم های خیلی کمی هستند که می توانند با این اخلاق
آقایون کنار آمده و به خوبی با آنها ارتباط برقرار کنند. آقایون معمولاً
از چنین زنانی خوششان می آید.
آقایون به دنبال زنانی هستند که ظرافت
و زنانگی خود را حفظ کنند و مهربان و دلسوز باشند. این روزها اکثر خانم ها
رفتاری جدی و سرد اتخاذ کرده اند و باورشان این است که آقایون به این شیوه
رفتار هم عادت میکنند، اما واقعیت این نیست آنها نمی توانند به این شیوه
رفتاری عادت کنند و به هیچ عنوان سراغ زنانی که چنین شخصیتی داشته باشند
نمی روند.
آقایون دنبال زنی هستند که حامی آنها باشد. اکثر خانم ها
همیشه در حال انتقاد از شیوه ر فتار و شخصیت آقایون هستند و همه ی تلاششان
را برای تغییر دادن آنها به کار می گیرند. این اصلی ترین اشتباه آنها است.
آقایون به رابطه شان بعنوان یک رابطه پشتیبانی و حمایت کننده نگاه می
کنند. وقتی خانم ها راغب به این حمایت و پشتیبانی نباشند و اینقدر سریع
طرفشان را زیر طوفان انتقادات خود خرد کنند، مطمئناً مردشان را از دست می
دهند.
آقایون از خانم های عصبانی که همیشه در حال داد و بیداد هستند
اصلاً خوششان نمی آید. آنها دنبال زنی هستند که بتوانند با آنها خیلی راحت
حرف بزنند و گفتگو کنند. ممکن است خوی آتشین مزاج شما چند روز اول برای او
جالب و دوست داشتنی جلوه کند اما مطمئن باشید که بعد از گذشت یک سال از آن
متنفر خواهند شد.
آ
آقایون به هیچ وجه دوست ندارند تنها باشند.

مطالبی
که در بالا گفته شد بسیار بحث انگیز است و خیلی از شما ممکن است فکر کنید
که من کاملاً در اشتباهم اما هر کس نظر خودش را دارد. واقعیت این است که
آقایونی جامعه مدرن به دنبال زنی جذاب، قابل اعتماد و مجرد هستند که
بتوانند با او رابطه ای دراز مدت را آغاز کنند. آنها عاشق تفریح و سرگرمی
اند و می خواهند این تفریح را با همسر مورد علاقه شان داشته باشند. مشکل
آقایون این است که دنیا تغییر کرده است. ممکن است آنها نخواهند که
بلافاصله تشکیل خانواده داده و بچه دار شوند اما به آن فکر میکنند. آنها
به دنبال عزت نفس از دست رفتاشان هستند، حتی اگر نتوانند به اندازه
همسرشان درآمد داشته باشند.

همانطور که خانم ها روز به روز قدرت
و اختیار بیشتری در جامعه به دست می آورند، اما خوب است همیشه یادشان
بماند که برای رقص تانگو همیشه دو نفر لازم است نه یک نفر.
متن فوق توسط: عاشق معشوق نوشته شده است| نظرات عشاق دیگر ( نظر)
جمعه 87 آذر 8 ساعت 1:43 عصربه خدا تقصیر من نبود
امروز از دیده ام خون میچکد و بر لبانم هق هق گریه جاری است!! امروز به گناه نکرده مجازات میشوم!کاش معشوقم بداند که بیگناهم!!کاش بداند که در تمام هستی فقط او برایم مهم است!!! کاش بداند حسادت دیگران به عشقمان باعث این مصیبت است!!کاش مرا باور کند!! کاش و ای کاش.......
خدا یا چرا به بندگان حسودت اجازه میدهی اینگونه عشق پاک من و معشوقم را مشوش کنند!!
معشوق گلم به خدا من بیگناهم


متن فوق توسط: عاشق معشوق نوشته شده است| نظرات عشاق دیگر ( نظر)

درباره خودم
عشق و عاشقی
مدیر وبلاگ : عاشق معشوق[62]
نویسندگان وبلاگ :
معشوق (@)[4]


خودم عاشق یکی هستم که خیلی دوسش دارم و این وبلاگ را بهش تقدیم میکنم
لوگوی من
عشق و عاشقی
لوگوی دوستان من


<





Powered by WebGozar

کدهای جاوا وبلاگ

قالب وبلاگ